Direktlänk till inlägg 12 april 2010

EN dag kan innehålla så mycket.

Av Dan Andersson - 12 april 2010 19:49

Sex på morgonen,klockan alltså .fem grader kallt . När en ovan medelålders man i den absoluta toppkondisen tar på sig säkerhetstället utvecklas stor värmeutveckling. Tur att man har värmehandtag det är ju så gött. Jag blev omkörd av en riktig motorcyckel  på väg till jobbet idag, Dagen började som vanligt,eftersom jag är först på jobbet startar jag upp allt viktigt på firman, kaffeautomaten, datorn, flaggor od.Efter dom sedvanliga rutinerna som tidningen toan kaffet mackan börjar dom levande döda droppa in.Mina arbetskamrater droppar in efter hand eller löneklass chefen kommer sist. Starta stresskarusellen spelet kan börja. Telefonen börjar ringa efter sju nån gång och lägger av när man slår på larmet. Körkortsasperanterna står som tussilago i vägkanten om våren.Det är arga mammor som inte kommer fram till transportstyrelsen ,deras älsklingar måste ju få sitt körkortstillstånd.Flocken med nya elever ökar med värmen på våren, Alla vill nu ha en körlektion dom måste ju ha körkort innan sommaren,Sen bär det av till grekiska öarna, Vi hade ett spännande möte idag,Nu måste allt stämma annars brakar hela skiten ihop.Plötsligt fick chefen dåndimpen posten kom RISKTVÅAN PÅ MC VAR KLAR.Hr ni sett roger pontare kvala in till melodifestivalen med nån skumm regndans så har ni bilden klar framför er.Jag och min kollega som dragit detta helveteslast framåt hela vintern är mer än nöjda tror jag. Vi som jobbar med mc målar bana på lördag, sen ska  jag försöka lura med mina likstela kollegor ut på en lång mctur.Min tur att vinna teorikvällen i kväll. Efter jobbet åkte jag med min son och hans gosedjur till sjukhuset och träffade min svärmor.Hon blir sjuttio år idag,dagsformen hade hon slipat fram mkt bra, Endast dom närmaste orkade hon med, jag var nöjd hon kände igen mig. Efter pussar och kramar åt vi smörgåstårta och vanlig tårta,Tårtan var gjord av tårtproffset på hammarö, Mitt gosedjur och jag träffa dottern som var på kurs i kil med dampvovven från holland. Nu börjar ljuset försvinna i skogskanten hemma på farmen, får och fä ska sova.I morgon är en annan dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dan Andersson - 24 juni 2010 12:18

Äntligen ledigt. Jag har hunnit läka ut mina sår efter 50-års kalaset, DET VAR SKITROLIGT ATT TRÄFFA SLÄKTEN.Jag funderar på att ha en whiskyprovning snart.Min dotter fixa sitt körkort på min födelsedag det var min stora present.Min älskade sambo gav...

Av Dan Andersson - 2 maj 2010 09:52

Från kaos till kosmos på en helg.Tre månaders helvete är över.Det började som en oro på torsdagen, min kollega och jag satt med det sista på risktvåan till mc.Vi blev hungriga,så vi gick in på irlänska puben och försåg oss med lite matnyttigt.Det krö...

Av Dan Andersson - 25 april 2010 18:39

I helgen har det hänt jag har äntligen fått inspiration att måla. Det var meningen att ställa ihop en liten miniutställning för min slocknade passion målaritailustrera.Jag känner mig som en oskuld på nakenbad just nu.Jag vill  jävligt mycket men jag ...

Av Dan Andersson - 17 april 2010 21:34

Äntligen skulle det det hända, Månader med funderingar, idag var det sanningens ögonblick. Skulle min teoretiska skiss hålla den hårda granskning som mina kollegor hade på mig.Det är nyttigt med kritisk granskning, tro mig,Jag förberede mig så gott d...

Av Dan Andersson - 13 april 2010 20:56

  Solen sken massa plusgrader kan det bli bättre traktorväder.Traktormässa på norra fältet får man inte missa, Vi samlades på färjestadstravbana sen åkte vi snabbt ut till norra fältet.Alla som borde vara där var det. Vi började med trädgårdsmaskiner...

Skapa flashcards