Direktlänk till inlägg 13 april 2010

TRAKTORBRUDAR ÄGER

Av Dan Andersson - 13 april 2010 20:56

  Solen sken massa plusgrader kan det bli bättre traktorväder.Traktormässa på norra fältet får man inte missa, Vi samlades på färjestadstravbana sen åkte vi snabbt ut till norra fältet.Alla som borde vara där var det. Vi började med trädgårdsmaskiner,Flickorna klämde och kände på allt intressant som visades.När vi hade kommit en bit in i utställningen fick vi prova små smidiga stadstraktorer,typ fastighet, då hände det.Pressen fick se oss!Tänk er fullt med brudar runt en traktor, en försäljare som försöker svara på alla dom svåra frågorna som TRÄDGÅRDSDESIGNERNA hade. mycket snart dök det upp fotograf med ett stort objektiv och tryckte och tryckte, jag som inte vill vara med på bild bad fotografen sudda bort mig eller föryngra mig tio år,han skulle försöka allt vad han kunde för att hjälpa mig.När mina elever och kollegan och jag tröttnat på godis, sol och hårda leksaker drog vi till färjestadstravbana.Dagens övning var backning rakt, traktor med timmersläp med kran.Brudarna verkade osäkra i början, kom ihåg att det finns flera av mina elever som inte har fått vanligt bilkörkort än.Det släppte snart hos eleverna, efter rakbackning kommer körning i cirklar och nära fasta hinder. MIN kollega och jag blev imponerade av vad duktiga flickorna är.Det var obligatoriska raggmunk och fläsk på travresturangen.görgött.Upp i sadeln igen efter lunch hårt men rättvist.Tillbaka till trafikskolan körde jag fyra bil elever. Min sambo ringde och var uppspelt och förväntansfull, Ida blev färdig för parning med Bulten ifrån Säffle idag och det gick över förväntan första gången.Ida såg mer trött än vanlig ut i bilen när jag träffade flickorna i karlstad.Det har kommit förfrågan att jag ska lägga ut recept på traktorkakor här kommer det Jordnötssmör blå  burk, 2 dl mörk sirap, 2dl socker, 2msk,vaniljsocker,SMÄLT IHOP KLETEN.Torra delen 2dl kokos, 10dl rice krispies,blanda ihop allt i en långpanna Smält 2 kakor med mörk blockchoklad och bred över,ställ kall för att stelna,vänta inte för länge med att skära bitarna.GÅR ATT NJUTA UTAN TRAKTOR. Alla eventuellt brända grytor slängs lång ner i bränbara sopor där letar inte morsan.

 
 
Kollegan

Kollegan

13 april 2010 22:07

Ja, ni jobbade hårt idag, förstår jag...

Åkte förbi den där mässan och undrade stilla vad det var för underliga människor som var där. Nu vet jag.

http://limelight.blogg.se

 
Ingen bild

En traktorbrud

14 april 2010 22:47

Det var faktist 20år du bad om :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dan Andersson - 24 juni 2010 12:18

Äntligen ledigt. Jag har hunnit läka ut mina sår efter 50-års kalaset, DET VAR SKITROLIGT ATT TRÄFFA SLÄKTEN.Jag funderar på att ha en whiskyprovning snart.Min dotter fixa sitt körkort på min födelsedag det var min stora present.Min älskade sambo gav...

Av Dan Andersson - 2 maj 2010 09:52

Från kaos till kosmos på en helg.Tre månaders helvete är över.Det började som en oro på torsdagen, min kollega och jag satt med det sista på risktvåan till mc.Vi blev hungriga,så vi gick in på irlänska puben och försåg oss med lite matnyttigt.Det krö...

Av Dan Andersson - 25 april 2010 18:39

I helgen har det hänt jag har äntligen fått inspiration att måla. Det var meningen att ställa ihop en liten miniutställning för min slocknade passion målaritailustrera.Jag känner mig som en oskuld på nakenbad just nu.Jag vill  jävligt mycket men jag ...

Av Dan Andersson - 17 april 2010 21:34

Äntligen skulle det det hända, Månader med funderingar, idag var det sanningens ögonblick. Skulle min teoretiska skiss hålla den hårda granskning som mina kollegor hade på mig.Det är nyttigt med kritisk granskning, tro mig,Jag förberede mig så gott d...

Av Dan Andersson - 12 april 2010 19:49

Sex på morgonen,klockan alltså .fem grader kallt . När en ovan medelålders man i den absoluta toppkondisen tar på sig säkerhetstället utvecklas stor värmeutveckling. Tur att man har värmehandtag det är ju så gött. Jag blev omkörd av en riktig motorcy...

Skapa flashcards