Alla inlägg under maj 2010

Av Dan Andersson - 2 maj 2010 09:52

Från kaos till kosmos på en helg.Tre månaders helvete är över.Det började som en oro på torsdagen, min kollega och jag satt med det sista på risktvåan till mc.Vi blev hungriga,så vi gick in på irlänska puben och försåg oss med lite matnyttigt.Det kröp i mig hela tiden så jag åkte hem tidigare än jag hade tänkt mig.Min sambo och hennes syster har den sista tiden vakat på fulltid hos sin mamma.På torsdagen skulle jag få trängas i sängen på mycket länge.Det dröjde inte länge innan telefonen ringde,svärmor hade blivit mycket sämre på kort tid,Sambon drog till karlstad, det dröjde inte länge innan telefonen ringde och medelade att svärmor somnat in.Äntligen är det slut på mardrömmen för svärmor,nu har hon inte ont längre.Svärmor har alltid varit en kämpe och hårding,det har hon fått fan för nu under sin sjukdomstid,starkt hjärta och ett jävlaranamma är inte alltid bra att ha. Det var inte länge sedan hon hängde i krokig arm och målade fönster här uppe i tolita. Du förstår att man måste vara rädd om sina saker och vårda dom ömt,så sa svärmor och tyckte nog att jag var lite lat.På fredagen stundade massa praktiska problem hemma hos svärmor,jag orkade inte ta ett sista farväl,fan vad vek man kan vara.Det har infunnits sig ett lugn här uppe på farmen som vi har längtat efter jättelänge.Jag har orkat måla lite eller kladda lite ska man nog säga.Olja är mumma för en stressad man.Titeln blir nog Svart hål i kosmos.SOM TUR ÄR SÅ HAR VI DOM VANLIGA SYSSLORNA PÅ FARMEN ATT STÖTTA OSS PÅ.Nu är det inte långt kvar innan Garbo ska få sitt föl fan vad tjock hon är nu.Det ska bli jättekul att få vara med om en sån grej.Vi väntar på gravididetsillamående  från Ida ochså det skulle vara häftig att få vara med om en valpnatt med tio små underverk.Jag tänkte min sambo skulle ha tid att hjälpa mig med att lägga in lite bilder åt mig ochså,det kommer snart.Deklaration, bokslut,företag,den egna kroppen,sambon,barnen, bilen,huset,jobbet,är bara några parametrar som måste kordineras till en helhet.Det är tur att man har bloggen och luta sig på så man får lite att göra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards