Alla inlägg den 7 april 2010

Av Dan Andersson - 7 april 2010 18:39

Idag såg jag klarälven befriad från snö och is fan va gött. Jag trodde inte jag skulle överleva årets vinter. Jag är jävligt besviken att det finns grupperingar som hatar vintern men stänger ute oskyldiga människor med ett annat kön.Funderar på att skapa en utbrytargrupp som enda drivlina har hatet till vintern oavsett kön och social tillhörighet. Mina hårt slitna broddar åker ner inedre lådan i byrån,kycklingvästen mössa och vantar lika så. Det var vårlikt imorrse när jag åkte mc uppefrån dom djupa skogarna ivärmland 1,5+ grader varmt dimman var låg och fin tjälskotten kom som poppcorn ibland flera och ibland en jätte så man fick ställa sig och njuta på båge.Blåröken låg tät icentrala karlstad idag,mopedutbildningen startade äntligen får man börja frysa ute på gammla flygplatsen när mc och moppe pojkarna dyker upp.Är det nån som har sett en sopmaskin som funkar.Före varje större krigsinsatts krävs planering lagomt till nästa års minusgrader ska jag ha minst 50 meter torrved. Ett isolerat rum ska iordningställas där man när man vill kan framkalla stark sol och vågskvalp.Baren ska ha söderhavstema med paraplydrinkar.Jag kommer att åka ner fryken och sno strandsand som man kommer att kunna känna mellan tårna.En ljudslinga med apor pappegojor och andra söderhavsljud kommer att kunna njutas av tillsammans med glada solbrända kompisar.Ölen ska vara så kall att man måste ha termovantar och solen och den ljusa atmosfären så stark att man minst behöver svetsglasögon.Kokosoljan kommer att avslöja den lilla skara tappra vinterkrigare som kommer att använda denna oas.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards