Alla inlägg den 10 april 2010

Av Dan Andersson - 10 april 2010 16:55

Vår och sommarplanering på kollektivet. Det händer en hel del under en vargavinter.Hästansvarig och hundansvarig chef har förklarat vad som behöver göras under våren.En komplett hundgård ska byggas på nordsidan boningshuset, bränsletanken ska ut ur tvättstugan en ny ingång ska göras ut till hundgården.Dom befintliga hagarna måste kontrolleras och fixas i ordning. En ny lösdriftshall har beställts av hästansvarige. Den stora hagen ska ändras för en ny ridbana mkt jobb.Min egna elekrriker försvann med vargavintern hoppas han dyker upp snart.Båtprojektet måste påbörjas omedelbart FRIDA måste utt på blocket.Våran egna bolinder har tagit en egen lång ledighet framvagnen gick åt helvete med plogen på. Det finns i skåne kommer hem snart.Jag har gått och väntat på inspiration till mitt egna målande. Nu vet jag hur jag vill ha det. Ateljen blir lätt att åstakomma på övervånigen. Ljus från tre håll högt läge ostört från dom andra familjemedlemmarna det kan inte bli bättre än så. Behöver bara lite inspirationsbilder för att komma igång svartvita bilder är guld värda för mig.Kommer bara målargrejorna fram så ökar lusten att sätta sig och jobba snart det tror jag.Jag lovar att leverera bilder på atelje och arbeten efter hand i skaparverkstaden snart.Med en löpande tik och en sugen hanhund blir det lite trixande och fixande för att få någelunda anständigt liv här i huset.Går det somm vi har planerat kommer våren med valpar och ett garanterat föl.Drängarna på gården bedrev skogshuggning på hög nivå idag det var den slöaste sågen i mannaminne som vi lyckades hitta i förådet. Motorsågen var fortfarande lite vintertrött.Att leda bort vatten har något religöst över sig.Snart ska jag elda det är nästan lite erotisk känsla när man tänder på den stora brasan.Röda ögon med varm framsida och kall baksida det är vår det.Nej nu tror att jag ska dra ut på lite hojskoj i vårvärmen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards